20 نکته عکاسی برای مبتدیان
آخرین اخبار رسمی در حوزه رایانه و موبایل و خرید اینترنتی
20 نکته عکاسی برای مبتدیان
پنج شنبه 5 تير 1399 ساعت 16:6 | بازدید : 325 | نویسنده : میلاد حیدری | ( نظرات )

هر وقت به یک نکته عکاسی مفید فکر می کنم ، همیشه آن را برای بعداً می نویسم. بیشتر آنها قابل فراموش شدن هستند ، اما تعداد کمی از آنها آنقدر مهم هستند که سعی می کنم تا حد ممکن به آنها بگویم تا حد ممکن عکاسان. این مقاله شامل 20 مورد از بهترین ها است. این نکات عکاسی به اندازه نیش قابل فهم است و همه چیز را از تکنیک دوربین مبتدی گرفته تا خلاقیت و ترکیب پوشش می دهد. اگر عکاسی را یاد می گیرید ، این لیست عقلانی را ارائه می دهد که ممکن است در طول راه مفید واقع شوید.

قبل از شروع ، اگر شما ترجیح می دهید این اطلاعات را با فرمت ویدیویی هضم کنید ، شانس دارید. فیلم "15 نکته" من در زیر بسیاری از همین نکات را در بر می گیرد ، همچنین یک زن و شوهر جدید نیز تعویض شده اند. اگر دوست دارید نگاهی بیندازید:

تجهیزات دنده دوربین مهم نیستند.

امروزه دوربین های بی شماری ، لنز و سایر لوازم جانبی در بازار وجود دارد. ما زمان زیادی را برای مرور آنها در Photography Life اختصاص می دهیم ، و این درست است که برخی از دیگران بهتر از دیگران هستند (یا برای یک کار معین مناسب تر هستند). اما هنگامی که شما به اندازه کافی از آنها تست کرده اید ، غذای واقعی این است که امروزه تقریباً همه چیز عالی است. اختلافات تقریباً جزئی ، بخصوص با قیمت مشخص است.

بنابراین ، از دوربینی که قبلاً دارید استفاده کنید و به عقب نگاه نکنید. تقریباً از هر نظر ، DSLR های سطح ورودی امروزی بهتر از SLR های برتر فیلم های برتر در گذشته هستند. با این حال به نوعی آن عکاسان فیلم موفق به ضبط عکسهای زیبا و نمادین شدند که امروز بسیار عالی به نظر می رسند.

مهارتهای خلاقانه و دانش در مورد تنظیمات دوربین بسیار مهمتر هستند. تلاش خود را روی آن ها متمرکز کنید ، نه در جمع آوری تجهیزات دوربین.

حرکت - جنبش
گرفته شده با نیکون D5100 ، یک DSLR سطح ورودی از سال 2011 ، و لنزهای کیت 18-55 میلی متر آن
با ترکیب خود کار کنید

برای گرفتن عکس های جذاب ، باید با آنچه انجام می دهید درگیر شوید. فقط با اتومبیل پرواز نکنید. درعوض ، به ترکیب خود بیاندیشید و سعی کنید تا حد امکان عکس های خود را بسازید.

این با دانستن اصول اولیه نحوه تهیه عکس های خوب شروع می شود. بخش های مهم موضوع خود را با لبه قاب خود قطع نکنید. سطح افق خود را حفظ کرده و با تنظیم ترکیب خود سعی کنید هرگونه حواس پرتی را در عکس خود از بین ببرید. ببینید که آیا عکس شما احساس تعادل و سادگی دارد یا خیر. و اگر عکس در اولین آزمایش خوب به نظر نمی رسد ، تا زمانی که درست نشوید ، به آزمایش خود ادامه دهید.

نمونه تصویر 24-70 میلی متر f / 2.8 (5)
NIKON D800E + 24-70mm f / 2.8 @ 24 mm، ISO 400، 1/100، f / 5.6. عکس توسط نسیم منصوروف.
بدانید که کدام تنظیمات مهم است
تنظیمات دوربین زیادی وجود دارد ، و درست کردن آنها ، به خصوص به عنوان یک مبتدی ، برخی تمرین ها را می طلبد. حتی عکاسان پیشرفته همیشه همه کارها را به طور کامل انجام نمی دهند. اما ارزش این را دارد که بدانید که چگونه دوربین خود را به درستی تنظیم کنید ، و کدام تنظیمات دوربین بیشترین اهمیت را دارند ، بنابراین شما بهترین فرصت را برای گرفتن عکس های مورد نظر خود دارید.

ابتدا سعی کنید با حالت های دوربین غیر از Auto Full تمرین کنید. اگر دوربین شما همه تصمیمات را برای شما گرفته باشد ، چیزی نخواهید آموخت. ممکن است در ابتدا گیج کننده باشد ، اما امیدوارم مقالات ما در مورد دیافراگم ، سرعت شاتر و ISO بهتر شروع خوبی به شما بدهد. این سه تنظیم مهم در تمام عکاسی است.

گذشته از دیافراگم ، سرعت شاتر و ISO ، یاد بگیرید که چگونه با تمرین با حالت های مختلف فوکوس خودکار ، به درستی تمرکز کنید. احتمالاً فوکوس خودکار تک سروو (همچنین به عنوان یک عکسبرداری AF مشهور است) برای افراد ثابت و فوکوس خودکار مداوم سروو (همچنین به عنوان AI Servo شناخته می شود) برای افراد در حال حرکت ترجیح می دهید. از فوکوس دستی استفاده نکنید ، مگر اینکه آنقدر تاریک باشد که فوکوس خودکار کار نکند.

و در آخر ، اگر می خواهید عکس های خود را ویرایش کنید ، در RAW شلیک کنید ، یا فکر کنید احتمال وجود دارد که در آینده آنها را ویرایش کنید. JPEG از نظر ظاهری خوب نیست ، اما پرونده ها برای پردازش پس از عرض جغرافیایی بسیار کمتری دارند. (اگر مطمئن نیستید ، RAW + JPEG را شلیک کنید و RAW ها را برای موارد بعدی نگه دارید.) برای اطلاعات بیشتر به RAW vs JPEG مراجعه کنید.

عکس نمونه از نیکون Z7
برای گرفتن عکس هایی از این دست ، به درک صمیمی از تنظیمات دوربین کمک می کند. مخلوط دو قرار گرفتن در معرض.
نکات برجسته را زیاد نکنید
هنگامی که می خواهید تنظیمات دوربین خود را انتخاب کنید ، باید از پررنگ کردن عکس های برجسته در یک عکس ، اجتناب کنید. دلیل؟ بازیابی هرگونه جزئیات از نواحی سفید یک عکس ، غیرممکن است. من شخصاً آسمان را در عکسهایم ترجیح می دهم به جای اینکه فقط یک حباب بزرگ و بدون ویژگی باشد ، از بافت و رنگ زیبا برخوردار باشد و شرط می بندم که شما هم این کار را انجام دهید.


حفظ نکات برجسته شما بسیار آسان است. اما اینجاست که سرعت شاتر ، دیافراگم و ISO بسیار مهم هستند. این تنها تنظیمات دوربین است که به طور مستقیم بر روشنایی یک عکس تأثیر می گذارد (البته نادیده گرفتن تنظیمات فلاش). حتی جبران نوردهی - تنظیم مهم - فقط به دوربین خود می گوید که یک یا بیشتر از این سه متغیر را تغییر دهید.

هنگامی که عکس می گیرید ، صفحه دوربین را تماشا کنید تا ببینید آیا بیش از حد وجود دارد یا خیر. اگر وجود داشته باشد ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ISO خود را به مقدار پایه آن (معمولاً ISO 100) پایین آورید. اگر در حال حاضر وجود دارد ، از سرعت شاتر سریعتر استفاده کنید. این مسئله مراقبت خواهد کرد. در مورد دیافراگم ، مطمئن شوید که آن را به یک مقدار دیوانه نیست (f / 32 ، f / 45 ، و غیره) و شما خوب خواهید بود.

عکس نمونه برجسته را بیش از حد قرار ندهید
NIKON D800E + Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f / 4G ED VR @ 130mm، ISO 100، 1/8، f / 16.0
به نور توجه کنید
احتمالاً مهمترین قسمت عکاسی سبک است. اگر با نور خوب عکس می گیرید ، قدم بزرگی در جهت گرفتن عکس خوب برداشته اید. اما چه چیزی به عنوان نور خوب حساب می شود؟ همه چیز در مورد غروب خورشید نیست.

غالباً ، هدف اینجا تعادل بین شدت نور بین سوژه و پیشینه شماست. حتی اگر از یک غروب خورشید شگفت انگیز عکاسی می کنید ، این عکس با یک پیش زمینه کاملاً تاریک و سایه دار ویران می شود.

ساده ترین راه برای حل این مسئله توجه به جهت و نرمی نور است. اگر l

شب خیلی خشن است ، شما می توانید سایه های بدی را پشت سر بگذارید ، که مخصوصاً مشکلی برای عکاسی پرتره است. اگر نور از زاویه ای بدون تابش تاب می آید ، ببینید که چه کاری می توانید برای جابجایی منبع نور (در استودیو) انجام دهید یا سوژه را (خارج از خانه) منتقل کنید - یا منتظر بمانید تا نور بهتر شود (عکاسی چشم انداز).

همچنین ، اگر از عکس های دستی استفاده می کنید ، مطمئن شوید که نور کافی وجود دارد. در غیر این صورت ، از یک فلاش استفاده کنید یا جایی که روشن تر است حرکت کنید. ساده ترین راه برای عکس گرفتن از چهره های بدون رنگ ، شلیک در محیط های بدون نور کافی است.

دارای نور پس زمینه damselfly
NIKON D7000 + 105mm f / 2.8 @ 105mm، ISO 800، 1/320، f / 3.2
وقت خود را بگیرید
اگر دقیق نباشید اشتباه است در عکاسی اشتباه کنید. بهترین راه حل این مسئله ، کند کردن و وقت خود را در هر زمان ممکن است ، به خصوص هنگامی که برای اولین بار یادگیری عکاسی را می بینید.


ابتدا تنظیمات دوربین خود را دو برابر کنید. اگر در یک روز آفتابی عکس های بیرونی می زنید ، اما از تنظیمات دیشب برای عکاسی از کهکشان راه شیری استفاده می کنید ، چیزی به طرز وحشتناکی اشتباه است. آهسته شوید و زمان لازم را برای به دست آوردن آن اختصاص دهید.

سپس ، برای هر تصمیم مهم دیگر ، همان طرز فکر را حفظ کنید. آیا ترکیب شما تا حد ممکن خوب است؟ آیا در مکان مناسب فوکوس کردید؟ آیا شما برای بهبود شرایط روشنایی هر کاری ممکن کرده اید؟

و به افرادی که به شما می گویند از بررسی عکس های موجود در این زمینه جلوگیری نکنید. مطمئناً بدست آوردن عکسها در هنگام اتفاقات شگفت انگیز در مقابل شما ، بد نیست ، اما تقریباً همیشه خرابی بین عکس ها خواهید داشت. مشکلات مربوط به تصویری را در این زمینه مشاهده کنید - در رایانه خود برنگشتید.

Old Woods
NIKON D7000 + 17-55mm f / 2.8 @ 17 mm، ISO 100، 0.6 seconds، f / 8.0
پاهای خود را حرکت دهید
در حالی که عکس می گیرید ، گیر کردن در یک مکان آسان است. در این دام بیفتید. در عوض ، پاهای خود (یا سه پایه) خود را تا حد ممکن حرکت دهید. به اوج کارها صعود کنید ، ارتفاع دوربین خود را تغییر دهید ، به جلو و عقب بروید ، هر کاری را که باید انجام دهید انجام دهید - اما حرکت خود را ادامه دهید.

اگر ده ها عکس از همان ارتفاع بگیرید ، رو به همان جهت ، بدون حرکت دادن پاها یا سه پایه خود باشید ، حدس بزنید که چیست؟ آنها تفاوت چندانی با هم نخواهند داشت. اگر کل نمونه کارها از همان ارتفاع گرفته شده و بدون هیچ گونه آزمایشی ، عکس های عالی را از دست نمی دهید.

حرکت در اطراف تنها راه تغییر اندازه ها و موقعیت های نسبی اشیاء در عکس شماست. آیا دوست ندارید که موضوع شما خیلی بزرگ باشد و منظره در پس زمینه خیلی کوچک باشد؟ به عقب بایستید و بزرگنمایی کنید. آیا می خواهید صخره ای را که وسواس انگیز به نظر می رسد تعمیر کنید؟ حرکت کنید تا جایی که از ترکیب شما خارج نشود ، یا خیلی کوچک باشد تا مزاحمتی شود.

عکس نمونه پا را حرکت دهید
NIKON Z 7 + NIKKOR Z 24-70mm f / 4 S @ 24mm، ISO 64، 1/125، f / 10.0
بدانید چه موقع از سه پایه استفاده کنید
سه پایه یکی از بزرگترین اختراعات در عکاسی است. همه آنها به جز یکی از مشکلترین مشکلاتی که وجود دارد - از بین بردن نور است. با داشتن سه پایه ، می توانید در معرض قرار گرفتن در معرض چند دقیقه قرار بگیرید و جزئیات آن را به اندازه تاریک ضبط کنید که برای چشم انسان نامرئی باشد. حتی در یک صحنه روشن تر ، سه پایه باعث افزایش پایداری ترکیب شما شده و به شما کمک می کنند تا از عکس های واضح تری بگیرید.


بنابراین ، چه زمانی باید از سه پایه استفاده کنید؟ اگر موضوع شما ثابت است ، تقریباً همیشه. این بدان معناست که عکاسان منظره ، عکاسان معماری و عکاسان هنوز هم اگر به راحتی از سه پایه استفاده نمی کنند بهانه خوبی دارند.

عکاسی از رویداد و عمل کمی متفاوت است زیرا درست است که یک سه پایه می تواند شما را کند کند. در مورد عکاسی مسافرتی هم همینطور است. به همان اندازه که ممکن است بخواهید یک سه پایه را جمع کنید ، ممکن است ارزش دردسر نداشته باشد.

این عادلانه است ، اما بدانید که هر وقت سه پایه خود را در خانه ترک کردید ، از دست می دهید. اگر شما انتخاب بین DSLR سطح ورودی و یک سه پایه در مقابل بهترین دسته کمبو دوربین / لنزهای موجود در بازار بدون یک را به من پیشنهاد دادید ، من هربار کیت سه پایه را انتخاب می کنم.

نکاتی درباره عکاسی برای مبتدیان
NIKON D810 + TAMRON 15-30mm F2.8 VC USD @ 22mm، ISO 64، 1/5، f / 11.0
بدانید چه موقع از Flash استفاده کنید
گرگرفتگی ها فقط برای محیط های تاریک منظور نمی شوند.

اشتباه نکنید - اگر به نور اضافی احتیاج دارید عالی هستند. یک فلاش خارجی بگیرید ، آن را در سقف شیب دهید و از یک لنز نسبتاً طولانی (50 میلی متر یا طولانی تر) استفاده کنید. هر کسی که می شناسید از کیفیت عکس های رویداد شما شگفت زده خواهید شد. این ساده ترین راه برای به دست آوردن نتایج خوب است بدون اینکه واقعاً بدانید که چه کاری انجام می دهید.

اما گرگرفتگی ها حتی در وسط روز نیز در بیرون از منزل مفید هستند. اگر تا به حال درباره "پر کردن فلش" شنیده اید ، به همین دلیل بسیار مهم است. شما می توانید سایه های زشت را فقط با استفاده از یک فلاش ملایم پر کنید - و اکثر افرادی که به عکس نگاه می کنند حتی نمی توانند بگویند.

احمقانه است ، اما دوست دارم به مردم بگویم که فلاش داخلی دوربین آنها در روز روشن و آفتابی از تاریکی مفیدتر است. این توصیه در اینجا صادق است.


گرفته شده با فلش ، تصویر توسط لولا منصوروف
لنز دوربین خود را تمیز کنید

من بسیاری از افراد را دیده ام که با عنصر جلوی لنز دوربین خود دور می شوند و کثیف ، گرد و غبار و لک های اطراف خود را می چرخند. این ساده ترین روش برای گرفتن عکس های مبهم است

100٪ وقت

مطمئناً ، اندکی گرد و غبار هیچ آسیبی نخواهد دید. حتی در یک تصویر قابل مشاهده نخواهد بود. درون هر لنز ذره های کوچکی از گرد و غبار وجود دارد که تمیز کردن آنها بدون جدا کردن لنز غیرممکن است - و هیچ تاثیری در عکس ندارند.

در عوض ، من در مورد لنزهایی که هرگز تمیز نشده اند صحبت می کنم ، با انگورهای سنگ زنی و انگشتی که در سنین بالا برداشته نشده اند. به خودتان لطف کنید و یک پارچه میکرو فیبر و محلول تمیز کردن لنز دریافت کنید. آنها را در سفرها همراه کنید و حداقل یک بار در هفته از آنها استفاده کنید.

عنصر جلوی کثیف

از یک فیلتر ارزان قیمت استفاده نکنید
دومین راه آسان برای گرفتن عکس های مبهم 100٪ از زمان استفاده از یک فیلتر ارزان قیمت در قسمت جلوی لنز شماست.

شخصاً ، هنگامی که من تازه در عکاسی شروع کردم ، پدر بزرگم از دوربین فیلمش یک فیلتر قدیمی و واضح به من داد. این کاملاً متناسب با لنز من است. من خیلی تعجب کردم که همیشه آن را روی لنز خود نگه داشته ام و هرگز نگران نباشید شیشه مطابق با استانداردهای امروز باشد یا نه. معلوم است که اینگونه نبوده است گوشه و کنار همه عکسهای من مبهم بود و هر منطقه روشن و خفیف در عکس (مانند آسمان یا یک چراغ در شب) به شعله ور شرور تبدیل می شد. در اینجا عکسی که من با این فیلتر گرفتم ، و پس از آن یک محصول است:

گوشه های واضح به دلیل فیلتر بد
NIKON D5100 + 18-55mm f / 3.5-5.6 @ 26mm، ISO 400، 1/30، f / 5.0
اما ، هنگامی که فقط یک محصول کمترین را مشاهده می کنید ، به راحتی مات می شود:


برش از عکس unsharp

همان اشتباهی را که من کردم انجام نده! بله ، این یک فیلتر قدیمی بود ، اما ارزان قیمت ها امروز دقیقاً همین کار را انجام می دهند. به شخصه ، من هرگز از فیلتر شفاف و محافظ روی لنز خود استفاده نمی کنم ، مگر در محیط هایی که به عینک محافظ نیز نیاز دارم.

پردازش اساسی پس از یادگیری
پردازش پست در لیست اولویت های عکاس معمولی بسیار بالا نیست ، اما احتمالاً باید باشد. گاهی اوقات ، با پردازش مناسب ، یک عکس خوب می تواند به چیزی واقعاً استثنایی تبدیل شود.

در هنگام پردازش بیش از حد آسان است ، بنابراین مهمترین چیز این است که اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از ویرایش های شما دائمی نیستند ("ویرایش مخرب" AKA). یا از گزینه Save As برای حفظ پرونده های اصلی خود استفاده کنید یا بهتر است در نرم افزاری که ویرایش های شما را در یک فایل جداگانه ذخیره می کند ویرایش کنید تا اینکه آنها را در تصویر پخت کنید.

پردازش پس از ارسال عبارت است از انتقال خلقی و هدایت نگاه بیننده به تصویری. با گذشت زمان بهتر و بهتر خواهید شد. توصیه برتر من؟ لطیف باشید. شما نمی خواهید که عکسهای شما بیش از حد پردازش شوند.

نکته اساسی پس از پردازش را بیاموزید
NIKON D800E + Nikon AF-S NIKKOR 70-200mm f / 4G ED VR @ 90mm، ISO 100، 0.6 seconds، f / 8.0
پشتیبان گیری از عکسهای شما
تقریباً هر عکاس که می شناسم حداقل یک بار در زندگی خود عکسهای مهم از دست داده است. اجازه ندهید این اتفاق برای شما رخ دهد.

برای مبتدیان ، از هر یک از عکس های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. عکس های شما هرگز نباید فقط در یک هارد دیسک ذخیره شوند زیرا در نهایت هارد دیسک شما خراب می شود. این سوال نیست که آیا ، اما کی.


در حالت ایده آل ، شما حداقل باید سه نسخه از تمام عکس های خود را در یک زمان معین داشته باشید. این حداقل باید دو نوع رسانه مختلف ، مانند یک هارد داخلی و یک وسیله ذخیره قابل جابجایی را شامل شود. و حداقل یکی از بک آپ ها باید خارج از سایت ذخیره شود. این به قانون 3-2-1 معروف است. این بهترین راه برای جلوگیری از از دست دادن هر یک از عکس های شماست.

به شخصه ، عکسهای من مهمترین دارایی من هستند ، و من نمی خواهم بدون توجه به چه چیزی ، آنها را از دست بدهم. هارد دیسک من در زمان واقعی از اینترنت نسخه پشتیبان تهیه شده است و من چندین هارد اکسترنال نیز با پشتیبان گیری کامل نیز دارم. این بیش از حد است ، اما این نکته است.

سامسونگ SSD T1 (2)
هارد اکسترنال SSD
سازماندهی شوید
این که آیا شما یک فرد سازمان یافته یا کثیف هستید ، بسیار مهم است که عکسهایتان به راحتی پیدا شود. این فقط به سرعت بخشیدن به گردش کار شما نمی رسد. اگر به یاد ندارید که چگونه هارد دیسک خود را سازماندهی کرده اید ، ممکن است در پی حذف پوشه ای باشید که حاوی تصاویر مهم است بدون اینکه متوجه شوید.

روش من این است که به سادگی ایجاد یک پوشه جدید از تصاویر برای هر سال ، سپس هر سال تقسیم بر ماه ها (برچسب "01 ژانویه" ، "02 فوریه" و غیره ، به ترتیب حروف الفبا). سپس در نرم افزار پس از پردازش ، من عکس ها را بطور جداگانه در مجموعه های مختلف مرتب می کنم و سازماندهی می کنم. به این ترتیب ، می توانم تصاویر را از یک مکان خاص یا در نظر گرفته شده برای یک پروژه خاص پیدا کنم.

اما این تنها یکی از بسیاری از روشهای ممکن است. برخی از عکاسان ترجیح می دهند عکس های خود را بر اساس سال ترتیب دهند ، سپس هر سال را به جای ماه ها تقسیم می کنند. روش دقیق مهم نیست؛ از آنچه راحت هستید استفاده کنید. اما اطمینان حاصل کنید که زود عادات خوب را شروع می کنید ، یا در نهایت با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

راهنمایی سازماندهی عکس ها
سازماندهی عکس ها در لایت روم
چیز جدیدی را امتحان کن
هرچه بیشتر با عکس گرفتن تجربه کنید ، جالب تر می شود. وارد کردن به روال ساده و گرفتن عکس های مشابه بارها و بارها آسان است و هیچ مشکلی با آن وجود ندارد ، اما مهم است که هر از چند گاهی چیز جدیدی را امتحان کنید.

به عکاسی ماکرو ضربه بزنید ، یا تکنیک های جدید روشنایی را آزمایش کنید. برای ارسال به یک پست دیگر

سبک پردازش. به صورت خودجوش باشید و به مکانی بروید که قبلاً هرگز عکاسی نکرده اید. راه های زیادی برای امتحان کردن چیز جدید در عکاسی وجود دارد ، و اگر این کار را نکنید پشیمان نخواهید شد.


معمولاً چیزی را پیدا خواهید کرد - یا تکنیک جدید یا اولویت شخصی - که می توانید برای نتایج خوب به عکاسی منظم خود برگردید.

هواپیمای بدون سرنشین
نیکون Coolpix A ، ISO 360 ، 1/1000 ، f / 2.8. گرفته شده از پهپاد خانگی.
با عکاسان دیگر ملاقات کنید
ملاقات با سایر عکاسان یکی از بهترین راه ها برای یادگیری و بهبود ، چه برای الهام بخشیدن و چه برای مشاوره است.

تعجب خواهید کرد که مردم از به اشتراک گذاشتن نکات و تکنیک های خود با سایر عکاسان لذت می برند. به ندرت با رازداری یا تحقیر روبرو می شوید. حتی آنسل آدامز بزرگ چندین کتاب نوشت که در مورد تکنیک های عکاسی وی توضیح می داد.

اگر شما نوع شخصی هستید که یادگیری خود راهنمایی در عکاسی را ترجیح می دهد ، این همچنان صدق می کند. سؤالات خود را در مورد انجمنهای آنلاین بپرسید ، از عکاسان پست الکترونیکی که کار شما را تحسین می کند ، سؤال کنید و در غیر این صورت منابعی را پیدا کنید که ارزشمند باشند مهم نیست چه چیزی ، یادگیری را متوقف نکنید. همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد

چرا از عکس های منظره به عنوان مثال استفاده می کنیم
NIKON D800E + 70-200mm f / 4 @ 120 mm، ISO 100، 1/2، f / 11.0
نقاط ضعف خود را برطرف کنید
اگر هنوز سعی دارید سرتان را دور سرعت شاتر ، دیافراگم و ISO بپیچانید ، بازگشت به حالت خودکار وسوسه انگیز است به جای اینکه آنچه را که شما نمی فهمید ، دوباره به حالت خودکار برگردید. این یک اشتباه بزرگ است!

اگر سعی در یادگیری عکاسی پرتره دارید ، اما برای به نظر رسیدن نور از فلاش خود سخت می گیرید ، می تواند وسوسه انگیز باشد که تمام تصاویر داخلی خود را کنار یک پنجره برای نور خوب بگیرید. این هم اشتباه بزرگی است!

اگر می خواهید پس پردازش را یاد بگیرید ، اما نرم افزار شما گیج کننده است ، می توانید همه عکس های خود را در JPEG ضبط کنید تا چیزی خوب از دوربین بدست آورید. اما - شما آن را حدس زده اید - این یک اشتباه بزرگ دیگر است!


در مورد نقاط ضعف خود کار نکنید. درستشون کن. بهترین راه برای بهبود عکسهای خود ، تجزیه و تحلیل آنچه هنوز نمی فهمید ، سپس زمان لازم را برای یادگیری آن صرف کنید. این بیشتر از همه مربوط به عکاسان مبتدی است که طبیعتاً بیشترین یادگیری را دارند ، اما حتی متخصصان نیز برای پیروی از این توصیه خوب عمل می کنند.

چشم انداز ایسلند در باران
NIKON D800E + 70-200mm f / 4 @ 160 mm، ISO 100، 1/15، f / 7.1
به عکسهای قدیمی خود نگاه کنید
من متوجه شده ام که بسیاری از عکاسان تمایل به عکس گرفتن ، بهترین عکس ها را از یک عکس انتخاب می کنند ، سپس به ندرت یا هرگز به دیگران باز نمی گردند. اما دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود عکس های قدیمی و بلااستفاده از شما با ارزش ترین سبد خرید شما باشد.

اول ، آنها به شما کمک می کنند نقاط ضعف خود را برطرف کنید. فقط از خود بپرسید ، به طور متوسط ​​، چرا عکس های بد شما بد است؟ شاید تمایل داشته باشید که به طور نادرست تمرکز کنید ، بیش از حد تاریک یا روشن در معرض نمایش بگذارید ، به صورت ناخوشایند آهنگسازی کنید و غیره. همه این اطلاعات بسیار مفید است زیرا به شما کمک می کند دفعه بعد مشکل را بهبود بخشید.

از این گذشته ، ممکن است عکسی قدیمی پیدا کنید که واقعاً آواز می خواند - اما به نوعی اولین بار آن را متوجه نکردید. این اتفاق هر از گاهی برای من رخ می دهد و احساس می کنم طلای اعتصاب است.

آتشفشانی
من برای اولین بار از این عکس غافل شدم ، اما هنگام بازبینی آرشیو آن را پیدا کردم.
خوش بگذره
قرار است عکاسی سرگرم کننده باشد. حتی عکاسان حرفه ای این حرفه را تقریبا بدون استثنا انتخاب کردند ، زیرا از عکاسی لذت می برند. نگذارید آن جرقه از بین برود.

همانطور که در ابتدا ذکر شد ، برخی از این موارد تلاش برای چیزهای جدید است - و همچنان به یادگیری مهارت های جدید. اما این نیز در مورد عدم جدی گرفتن عکاسی و یا گرفتار شدن در تجهیزات دوربین به قیمت خود عکاسی نیست.

من می بینم که بسیاری از افراد آنلاین درباره بحث درباره انتخاب برند دوربین دوربین یا بررسی خوب / بد / نظرخواهی که از شخص دیگری در اینترنت می بینند ، وارد بحث و گفتگوهای داغ می شوند. چه کسی اهمیت می دهد؟ همه اینها دقیقاً به آنچه شما سعی می کنید از آن جلوگیری کنید ، کمک می کند - عکاسی کردن فقط دلخوری دیگری در زندگی شماست ، نه منبع خوشبختی و شادی.

درعوض ، به این فکر کنید که چرا دوست دارید عکس بگیرید

عکاسی

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 281
بازدید کل : 2698
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 74
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 281
:: بازدید سال : 1232
:: بازدید کلی : 2698